Rodzaje stron internetowych

Strona stronie nie równa.

Kiedy chcesz stworzyć swoją witrynę www, to przede wszystkim musisz określić jaki jest jej cel oraz jakie funkcje ma ona spełniać. Obecnie nie ma jednej, niezmiennej klasyfikacji witryn internetowych, ponieważ wiele z nich tworzy się w taki sposób że mogą one spełniać kilka celów. Jeżeli określisz jakie najważniejsze funkcje ma pełnić Twoja strona, będziesz mógł określić jaki jest jej rodzaj. Istnieje kilka najczęściej wybieranych typów, a ich znajomość pozwoli Ci dostrzec różnice i podobieństwa, by następnie wybrać odpowiedni dla Ciebie.

Wizytówka

To rodzaj strony który będzie idealnym rozwiązaniem kiedy chcesz przekazać podstawowe i równocześnie najważniejsze informacje na temat Twojej firmy. Strony wizytówki mają zazwyczaj formę One Page, więc wykorzystują tylko stronę główną. Ten rodzaj witryny przekazuje dość niewielką ilość informacji, więc jest coraz rzadziej wybierany a na popularności zyskują pełne strony firmowe typu Multi Page.

Stronę wizytówkę polecam Ci jeżeli np prowadzisz nowo powstałą firmę i chcesz zaznaczyć swoje miejsce w internecie, oraz nie planujesz szerzej rozwijać działań marketingowych w internecie. Jest to najtańszy rodzaj stron w internecie.

Strona firmowa

Tego rodzaju witryny są najbardziej popularne. Posiadają wiele zakładek ze szczegółowymi i przydatnymi informacjami, np. oferta, opis działalności, cennik, kontakt, formularz zgłoszeniowy, rekomendacje, mapy dojazdu itp. Wyodrębnia się dwa rodzaje strony firmowej:

  • strona korporacyjna – ta witryna służy do przedstawienia profilu firmy bądź marki. Zazwyczaj zawiera elementy na temat historii, sposobu działania, oraz najważniejszych dla firmy wartości.
  • strona produktowa – w tym przypadku witryna skupia się głównie na ofercie, czyli usługach i produktach.

Portal internetowy

Jest to najbardziej rozbudowany rodzaj witryny. Na portalu możemy znaleźć całą masę różnych informacji ze świata, jak np wiadomości, pogoda, horoskop itp. Może zawierać takie elementy jak fora dyskusyjne, czaty czy możliwość założenia poczty email.

Stworzenie portalu to wielkie wyzwanie, a czas jego wykonania w zależności od wymagań może wynieść nawet do kilku miesięcy. Witryna tego typu musi być przygotowana na udźwignięcie dużego ruchu oraz sporą ilość treści w tym multimedialnej jak i pojemności skrzynek pocztowych klientów.

Blog

Kiedyś blogi były pewnego rodzaju pamiętnikiem internetowym. Można było dzielić się na nich różnymi przemyśleniami na dany temat. Ostatnio blogosfera przeszła metamorfozę. Blogi firmowe służą np do tworzenia ciekawych artykułów dotyczących produktów czy usług firmy. Na blogu można również zarabiać poprzez dodawanie wpisów sponsorowanych. Wybierz ten rodzaj strony jeżeli masz jakąś pasję lub interesujesz się daną dziedziną, i chcesz się nią podzielić z innymi.

Sklep internetowy

Głównym celem tej strony jest sprzedaż towarów przez internet. Można ją porównać do wirtualnego katalogu w którym składamy zamówienie. Zazwyczaj sklepy internetowe zawierają pewne elementy typowe dla strony firmowej, jak na przykład informacje o firmie, dane kontaktowe czy blog. Skupiają się przede wszystkim na prezentacji produktów wraz z ich opcją zakupu i ceną. Charakterystyczna jest ikona koszyka, przeważnie w prawym górnym rogu.

Dla sklepów internetowych ważne są także cechy, które powinny mieć wszystkie strony www, takie jak przejrzystość, atrakcyjny wygląd, łatwa nawigacja. Moduł zakupowy powinien być zaprojektowany w taki sposób aby maksymalnie ułatwić konsumentowi drogę do zakupu. Dodatkowo sklep powinien być wyposażony w narzędzie analityczne zachowań użytkowników, aby jak najlepiej poznać ich potrzeby i tym samym zwiększyć sprzedaż.

Potrzebujesz stronę internetową ?
Zapraszam do kontaktu !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *